Städfirma för hemstädning i bl.a. Göteborg
Ibland räcker inte tiden till eller så vill du prioritera din tid på annat före städning. Samtidigt vill du ha ett fräscht och nystädat hem. Vi städar ditt hem, när och hur du vill. Så du får mer tid över till annat. Vi älskar att göra livet och vardagspusslet enklare för andra. Att vi kommer och städar hemma hos dig ger dig möjlighet att göra andra saker. Framför allt kanske du slipper dåliga samveten och stress. Kontakta oss så stämmer vi av med dig vilka önskemål just du har.
Vi erbjuder hemstädning i Göteborg, Kungälv, Varberg, Alingsås, Ulricehamn, Partille, Ale, Falkenberg och Södra Älvsborg med bland annat Borås, Ulricehamn och Mark med omnejd.
Vill du veta mer om vad som ingår i hemstädning?
Vad ingår i hemstädning »
"Vi har fått hjälp med hemstädningen under många år och uppskattar verkligen det fina bemötandet och omsorgen om detaljer." - Lena
Frågor och svar kring hemstädning
Vi uppskattar och vill gärna att du avbokar ditt städtillfälle så tidigt som möjligt om du eller någon i ditt hushåll skulle vara sjuka. Vi ser också till att vår personal är friska när vi kommer hem till dig.
Alla privatpersoner kan få RUT-avdrag på bostäder som räknas som din egen, du har alltså rätt till RUT-avdrag även i en hyresrätt. Avdraget är på 50% av kostnaden och kan maximalt gå upp till 75 000 kr per år.
Du har rätt till RUT-avdrag så länge du är äldre än 18 och betalar skatt i Sverige. Avdraget dras på din skatt vilket betyder att du aldrig kan få mer i avdrag än vad du betalar i skatt. För att få RUT-avdrag behöver tjänsten vara utförd och betald. Avdraget hamnar på det år som tjänsten betalades.
Skulle det visa sig att du inte har rätt att få RUT-avdrag blir du återbetalningsskyldig på den delen av kostnaden.
Vi vill såklart möta dina personliga behov och kommer göra vårt yttersta för att städa hos dig hur och när du vill. Du väljer omfattningen – standardstäd eller med tilläggstjänster.
Vid första städningen sker en uppstädning vilket innebär att alla ytor städas grundligt för att det sedan ska vara lättare att hålla efter.
Vi stämmer av detta med dig under bokningstillfället, vi behöver oftast 1-2 veckor på oss att ordna allt och boka in första tillfället för uppstädning. Men du som kund bestämmer när du vill att städningen ska starta.
Priset baseras på städningens omfattning, hur ofta du vill ha städat, antal rum och antal kvm ditt boende är på. Oavsett vilken tjänst du är ute efter kan du få ett prisförslag av oss inom 24h. Det får du genom att fylla i vårt formulär här!
Beroende på dina behov och önskemål kan olika saker ingå i din hemstädning, du kan välja både mindre och större tilläggstjänster.
Vi kan hjälpa dig med fönsterputs, storstädning, golvvård eller fasadtvätt. När du är på semester kan vi hjälpa dig att vattna blommorna, ta hand om din post eller handla mat till att ni kommer hem igen. Vi erbjuder också mindre tjänster som kan göra stor skillnad för dig – som att vi i samband med städning hemma hos dig även byter dina lakan och bäddar rent i sängarna.
Vi anpassar oss efter dig som kund, du kan själv välja att ha enstaka insatser eller återkommande städning. Engångsstäd kan t.ex. vara uppstädning eller storstädning.
Vi finns i flera städer på Västkusten - bland annat Göteborg, Partille, Ale, Falkenberg, Varberg och i Södra Älvsborg. Bor du i eller nära dessa städer kan vi erbjuda dig hemstädning. Om du aldrig har köpt tjänsten av att någon kommer hem till dig och städar ditt boende kanske det känns lite konstigt. Vi kan förstå den känslan, därför har vi samlat information på sidan Fix Städtrygg som kan göra dig lite tryggare. Om du har fler frågor eller funderingar på hur hemstädningen hos dig skulle gå till, tveka inte på att kontakta oss - vi älskar att hjälpa!
Nej det behöver du inte. All städutrustning som behövs tar vi med oss till dig, för att vara städklar när vi går över tröskeln.
Du får vara hemma, men du behöver inte vara det. Vi tar hand om din nyckel tryggt och säkert för att med bästa möjliga förmåga kunna anpassa oss till när du behöver städning.
Vår ambition är att du ska få samma person vid samma tillfälle, för att skapa en trygghet för både dig och vår personal. Ibland blir personalen sjuk eller behöver ha semester och då rycker en annan person från vårt team in.
Vi på Fix Clean strävar efter att arbeta i team på två personer. Det skapar trygghet för alla – både våra kunder och för våra medarbetare. Samtidigt är det alltid roligare att jobba tillsammans. Vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet!
All vår personal går vår interna introduktionsutbildning. Städarna har också lokalvårdsutbildning samt hygiensutbildning inklusive smittspridning och covid-modul.
Ja, självklart har vi det! Vi är medlemmar i branschorganisationerna Almega och Sveriges byggindustrier och går efter deras kollektivavtal. Med glädje och stolthet har vi vid flera tillfällen fått möjlighet att påverka i frågor som rör städbranschen. Vi ser fram emot att fortsätta göra det – för våra medarbetares rättvisa villkor, för våra kunder, för vår bransch och för vår miljö.
Alla våra medarbetare på Fix Clean genomgår en grundlig intervju. Vi gör en bakgrundskontroll samt kontaktar angivna referenser som till exempel tidigare arbetsgivare innan de börjar jobba hos oss. Vi hämtar även in uppgifter från belastningsregister samt register för arbete inom skola och förskola årligen.
Ja, självklart! När vi har städat i ditt hem vill vi såklart att du ska bli nöjd med arbetet vi utfört. Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd kommer vi och åtgärdar det. Kontakta oss i så fall med din reklamation inom två dagar från att städningen utförts. Vår nöjd-kund-garanti är en del det vi kallar Städtrygg, för din trygghets skull.
Om något, mot all förmodan, skulle gå sönder har vi en försäkring som ersätter skadan.
Alla nycklar vi använder har id-brickor med dold märkning så ingen obehörig kan se vart nyckeln går. Våra medarbetare kvitterar ut nyckeln skriftligen från vårt servicekontor vid städning. Nycklarna förvaras alltid säkert i ett godkänt inbrottsklassat värdeskåp.
Skulle oturligt nog en nyckel komma bort trots vår nyckelhantering så har vi en försäkring som täcker kostnaden för låsbyte och nya nycklar.
Det vanligaste är att vi får en egen larmkod som endast fungerar under den specifika dagen vi är hos dig och städar. Då kan du som kund själva hantera vilka dagar och tider vi får komma in hos dig. Vi anpassar oss efter dig som kund och hur du vill göra.
Självklart, om både du och ditt husdjur är trygga med det så är vi trygga! Så länge vi vet om att ditt husdjur kommer att vara hemma så är det inga problem.
I dagsläget kan du som kund betala via faktura och swish. Vi håller på att göra om vårat system och kommer senare under 2022 även kunna erbjuda betalning via autogiro.
Du kan ringa oss på 031-21 37 00 eller maila info@fixclean.se. Vill du prata med en specifik person hittar du telefonummer till våra medarbetare HÄR!
Fix Clean Nyhetsbrev
Registrera dig till våra nyhetsbrev för att nås av inspiration, information och erbjudanden.